2020 m. liepos 10 d., penktadienis

ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖ

Zarasų rajono savivaldybės administracija. Sėlių a. 22, 32110 Zarasai, tel. (8 385) 37173, faks. (8 385) 37172, el.p. info@zarasai.lt
Biudžetinė įstaiga. Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188753461.
Versija neįgaliesiems
Informacija
Naujiena
zrs

Administracinės naštos priemonių vykdymas Zarasų rajono savivaldybėje 2019 metais

Piliečiai, ūkio subjektai susiduria su teisės aktuose įtvirtintais reikalavimais atvykti į valstybės ir savivaldybių institucijas ar įstaigas arba pas jų įgaliotus asmenis ir pateikti tam tikrus dokumentus, užpildyti, pasirašyti dokumentų formas arba pateikti informaciją paštu ar elektroniniu būdu. Vykdant šiuos reikalavimus sugaištamas laikas, patiriamos asmeninės finansinės išlaidos. Piliečių, juridinių asmenų sugaištamas laikas ir patiriamos finansinės išlaidos kitaip gali būti apibrėžiama kaip patiriama administracinė našta. Administracinė našta apibūdinama įvairiai, todėl standartinės, visiems suprantamos šios sąvokos apibrėžimo nėra.


Lietuvos Respublikos Seimas, Vyriausybė priėmę teisės aktus nurodė, kad valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos informacinius įpareigojimus (informacijos ir (ar) duomenų rinkimą) turėtų numatyti tik apibrėžtais ir teisėtais tikslais ir tik tokios apimties, kuri būtina. Todėl galiojančius informacinius įpareigojimus būtina sistemingai peržiūrėti, siekiant užtikrinti, kad galiotų tik veiksmingi ir būtini reikalavimai, panaikinant, supaprastinant ar kitaip pakeičiant pasenusius; informaciją iš asmenų rinkti tik tuomet, kai jos negalima gauti iš kitų šaltinių, o renkamos informacijos kiekis būtų minimalus.


Kasmet rajono Savivaldybės taryba tvirtina rajono Savivaldybės strateginį veiklos planą, rajono Savivaldybės administracijos direktorius – rajono Savivaldybės administracijos metų veiklos planą, kuriuose numatomos Priemonės, mažinančios administracinę naštą juridiniams ir fiziniams asmenims (toliu – Priemonės). Taip pat nustatomi Priemonių vertinimo kriterijai (2019 metais buvo nustatyti pvz.: administracinę naštą mažinančių pakeistų norminių teisės aktų skaičius; įvertintų norminių teisės aktų projektų skaičius; elektroninių dokumentų valdymo sistemos pavaldžiose įstaigose diegimas; dalyvavimas mokymuose kaip vertinti teisės aktus administracinės naštos mažinimo požiūriu, ir kiti).


Zarasų rajono savivaldybės administracijos Centralizuotas vidaus audito skyrius kasmet, pasibaigus pusmečiui vertina kaip buvo vykdomos Priemonės ir parengtas Vidaus audito ataskaitas apie Priemonių vykdymo vertinimą skelbia Zarasų rajono savivaldybės svetainėje.


2020 m. gegužės 28 d. Administracinės naštos mažinimo priemonių vykdymo Zarasų rajono savivaldybėje vertinimo vidaus audito ataskaitoje buvo pateiktas 2019 metų antrame pusmetyje Priemonių vykdymo vertinimas, todėl buvo apžvelgta, kaip buvo vykdomos Priemonės visus metus.


Vidaus audito atlikimo metu buvo nustatyta, kad 2019 metais Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2019–2021 metų strateginiame veiklos plane numatytas su administracinės naštos mažinimu susijęs Viešojo ir vidaus administravimo programos įgyvendinimo rezultatas pasiektas dalinai – neįvykdytas vienas plane nurodytas administracinės naštos mažinimo priemonės vertinimo kriterijus (iš šešių) – iš planuotų įvertinti administracinės naštos mažinimo aspektu dviejų teisės aktų buvo įvertintas tik vienas.


Viena pagrindinių administracinės naštos mažinimo priemonių – geresnis teisės aktų reglamentavimas, todėl 2019 metais buvo atliktas vieno norminio rajono Savivaldybės teisės akto pakeitimas, kuriuo sumažinta administracinė našta (Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2019 m. gruodžio 19 d. sprendimas Nr. T-211 ,,Dėl Zarasų rajono savivaldybės turto perdavimo panaudos pagrindais laikinai neatlygintinai valdyti ir naudotis tvarkos aprašo patvirtinimo, įgaliojimų suteikimo Zarasų rajono savivaldybės administracijos direktoriui ir pavedimo nutraukti neterminuotas panaudos sutartis“). Taip pat administracinės naštos aspektu buvo įvertinta 16 norminių teisės aktų projektų (socialinių paslaugų, būsto suteikimo, projektų finansavimo ir kitose srityse, aktualiose fiziniams ir juridiniams asmenims).


Ir toliau buvo vykdomas vienas iš Priemonės kriterijų – „Įdiegta elektroninių dokumentų valdymo sistema pavaldžiose įstaigose“. Visų rajono Savivaldybės įstaigų vadovus, atsakingus specialistus 2019 metais rajono Savivaldybės administracijos Dokumentų valdymo skyriaus darbuotojai 8 kartus pakvietė į Elektroninės dokumentų valdymo sistemos @vilys mokymus. Šiuo metu 26 Savivaldybės įstaigos (12 švietimo, 11 kultūros, socialinės, sveikatos ir kitos srities biudžetinės bei viešosios įstaigos, 3 uždarosios akcinės bendrovės, viešosios įstaigos) priima, siunčia ir elektroninius dokumentus, tuo supaprastindamos administracines procedūras, kuo mažesnėmis laiko sąnaudomis ir finansinėmis išlaidomis vykdydamos teisės aktuose numatytus informacinius įsipareigojimus.


UAB ,,Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“ mokymuose ,,Reguliavimo našta ūkio subjektams savivaldybėse: vertinimas ir mažinimas“ 2019 metais dalyvavo 7 rajono Savivaldybės administracijos darbuotojai.

 

Administracinės naštos priemonių įgyvendinimas bei jų vertinimas padeda analizuoti administracinės naštos mažinimo galimybes, nes nagrinėjama kokiose srityse, kokiais būdais administracinė našta gali būti ir yra mažinama, taip pat identifikuojamos esminės problemos, susijusios su administracine našta ir jos mažinimu.

 


 


Audronė Sažinienė 2020-06-15 16:20:28