Aš manau taip! Pasigendu sąžiningumo ir principingumo
Ne vienas mokytojas mokinius skirsto į besimokanÄius gerai, vidutiniškai ir „ketvertukininkus“. Gal ir nebÅ«tų Äia nieko blogo, jei tai „neužsiciklintų“ mokytojų galvose visiems laikams... Niekam ne naujiena, kad į gerai besimokanÄius mokinius mokytojai visada žvelgia atlaidžiau, netgi jų kontroliniuose „nepastebi“ akivaizdžių klaidų. Tuo tarpu jei jau mokinys paprastai mokÄ—si ketvertui, tai jis, kad ir kaip pasistengtų, aukšÄiau jo ir nepakils. Žinoma, taip dažniausiai ir bÅ«na, bet ne visada. Visi mes keiÄiamÄ—s, o kai kurie gali pasikeisti ir per labai trumpÄ… laikÄ…. Yra tokių mokinių, kurie susigriebia ir įninka į mokslus likus nedaug laiko iki mokyklos baigimo. Atsisako laisvalaikio, mokosi iki išnaktų. Ir įsivaizduokite, kaip skaudu ir apmaudu jam bÅ«na, kai kruopšÄiai mokÄ™sis ir tikrai gerai pasirengÄ™s kontroliniam darbui kitÄ… dienÄ… po jo sužino, jog gavo... tÄ… patį ketvertÄ…! Po tokio įvertinimo nebesinori nei labiau stengtis, nei iš viso eiti į to dalyko (ir TO mokytojo) pamokÄ…. Manau, bÅ«tų sąžininga, jei mokytojas vertintų tiesiog darbÄ… ir rašytų tokį balÄ…, kokio jis vertas, negalvodamas, kas jį parašÄ—: dešimtukininkas ar ketvertukininkas. Deja...
BÅ«na tokių atvejų, kai mokytojai tiesiog specialiai „nusodina“ nemÄ—gstamÄ… mokinį, galbÅ«t kažkada jį kuo nors įžeidusį ar kuo nors kitu neįtikusį. Jam pateikiami sunkesni klausimai, kol mokinys, negalÄ—damas atsakyti, „nuleidžiamas“ iki to pažymio lygio, kurį yra nusistatÄ™s mokytojas. Na, ir kÄ… gali mokinys tokiu atveju padaryti? Nieko, tik sÄ—sti į suolÄ…, kol pažymio dar labiau nenumažino...
Žinau, ne vienas mokytojas pasakys, kad tai – tinginių išsigalvojimai, kad taip nebÅ«na, neturÄ—tų bÅ«ti... BÅ«na, jÅ«s ir patys žinote – dar ir kaip bÅ«na, bet esate teisÅ«s – taip bÅ«ti neturÄ—tų!
KOTRYNA