2019 m. liepos 21 d., sekmadienis

ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖ

Zarasų rajono savivaldybės administracija. Sėlių a. 22, 32110 Zarasai, tel. (8 385) 37173, faks. (8 385) 37172, el.p. info@zarasai.lt
Biudžetinė įstaiga. Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188753461.
Versija neįgaliesiems
Informacija
Naujiena
zrs

Europos sveikos mitybos dienos paminėjimas Dusetų Kazimiero Būgos gimnazijoje

Europos šalyse gyventojai raginami atkreipti dėmesį į ypatingą tinkamo maitinimosi svarbą sveikatai. Nors apie tai kalbama daug, tačiau pasaulyje vis daugėja nutukusių žmonių bei ydingo maitinimosi sukeltų ligų. Lietuvos kaip ir daugelio kitų Europos šalių gyventojų mityba palanki lėtinių ligų atsiradimui, todėl būtina ją keisti, mokant ir skatinant visuomenę ugdyti sveikos ir tinkamos mitybos įpročius.
 
Tad ir mes, Ignalinos rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro Zarasų skyrius, 2014 m. lapkričio 11-ąją kartu su Dusetų Kazimiero Būgos gimnazijos šeštos ir septintos klasių mokiniais paminėjome Sveikos mitybos dieną. Minėdami ją mokiniai buvo ypač aktyvūs ir kūrybingi: rudeninės nuotaikos įkvėpti ir džiaugdamiesi gausiomis per vasarą išaugintomis gėrybėmis, gimnazistai pateikę įvairiausių patiekalų: ant vaišių stalo puikavosi morkų ir obuolių pyragai, sveikuoliški sausainiai ir moliūgų saldainiai, naminė duona, sūris, salotos ir malonūs akims bei skrandžiui kiti skanėstai. Vaišinomės čiobrelių arbata ir šviežiai spaustomis sultimis, gėrėjomės gražiai papuoštais ir nuo patiekalų įvairovės ,,lūžtančiais“ stalais.
 
Viena iš Sveikos mitybos dienos užduočių buvo pristatyti savo sveikuolišką stalą ir pasidalinti patiekalų receptais. Gimnazijos šeštos klasės mokiniai ji sumaniai dekoravo ir pavadino ,,Sveikatos sala“, o patys, išsimarginę žalios ir geltonos spalvos dažais,  pasivadino šios salos gentainiais. Visi ragavome su meile pagamintus skanėstus ir gyrėme kūrybingus jų ,,autorius“. Vėliau su moksleiviais diskutavome apie vegetarus, žaliavalgius ir žaidėme žaidimus, o visi dalyvaujantys buvo apdovanoti prizais.   
 
Dėkojame padėjusiai organizuoti šį renginį Dusetų Kazimiero Būgos gimnazijos sveikatos priežiūros specialistei Ligitai Gaulytei bei šeštos-septintos klasių auklėtojoms ir mokiniams.
 
Primename, jeigu norite, kad mityba būtų ne tik sveika, bet ir sveikatinanti, būtina laikytis pagrindinių sveikos mitybos rekomendacijų:
 
valgyti maistingą, įvairų, dažniau augalinį nei gyvūninės kilmės maistą,
 
kelis kartus per dieną valgyti grūdinių produktų,
 
kelis kartus per dieną valgyti įvairių, dažniau šviežių daržovių ir vaisių (nors 400 g per dieną),
 
išlaikyti normalų kūno svorį (kūno masės indeksas 18,5-25). Nutukusių vyrų, palyginti su asmenų, kurių svoris normalus, rizika susirgti vėžiu, didesnė 40 %, moterų – 55 %. Nutukę vyrai dažniau serga storosios žarnos, prostatos, plaučių vėžiu, nutukusios moterys – krūties, gimdos kūno, kiaušidžių, tulžies pūslės vėžiu,
 
mažinti riebalų vartojimą, gyvūninius riebalus, kuriuose yra daug sočiųjų riebalų rūgščių, keisti augaliniais aliejais,
 
riebią mėsą ir mėsos produktus keisti ankštinėmis daržovėmis, žuvimi, paukštiena ar liesa mėsa,
 
vartoti liesą pieną, liesus pieno produktus (rūgpienį, kefyrą, jogurtą, varškę, sūrį),
 
rinktis maisto produktus, turinčius mažai cukraus, rečiau vartoti saldžius gėrimus, saldumynus,
 
valgyti nesūrų maistą. Didesnis valgomosios druskos vartojimas laikomas vienu iš hipertenzijos rizikos veiksnių. Taip pat manoma, kad ji atima iš mūsų organizmo energiją,
riboti alkoholio vartojimą. Kepenų cirozė, kasos uždegimas, gastritas, vėžys, alkoholinė psichozė, naujagymių apsigimimas ir kitos ligos bei įvairios traumos yra dažniausios piktnaudžiavimo alkoholiu palydovės.
 
Besilaikydami sveikos mitybos taisyklių taip pat nepamirškite pakankamai gerti vandens (1,5-2 litrus per dieną), kuo ilgiau neskubant kramtyti maistą, vengti užkandžių ir greito maisto, laikytis mitybos rėžimo ir kuo daugiau judėti.
 
Ignalinos rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro Zarasų skyriaus informacija 
Nuotraukos



Zarasų rajono savivaldybė 2014-11-12 15:08:47