2019 m. gegužės 25 d., šeštadienis

ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖ

Zarasų rajono savivaldybės administracija. Sėlių a. 22, 32110 Zarasai, tel. (8 385) 37173, faks. (8 385) 37172, el.p. info@zarasai.lt
Biudžetinė įstaiga. Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188753461.
Versija neįgaliesiems

Skelbiamas Zarasų rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų rėmimo programos projektų finansavimo konkursas. Paraiškos priimamos nuo 2019 m. balandžio 30 d. iki 2019 m. gegužės 29 d.

Informacija
Verta aplankyti
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Bendruomeniniai šeimos namai „Saugi šeima“ 
 

 
 
 
vspace=4
 
Atnaujink būstą
  
 
 
Mes socialiniame tinkle  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Svetainės sukūrimą rėmė

Kiti projektai
Naujiena
zrs

Fizinis aktyvumas ir gera savijauta su šiaurietišku ėjimu

Šiaurietiškas ėjimas - paprastai žinomas kaip ėjimas su lazdomis, fizinis užsiėmimas kurio pagrindas vaikščiojimas su panašiomis į slidininkų lazdomis. Labai paprasta, tačiau itin efektyvi sveikatingumo priemonė, tinka visiems: jauniems, vidutinio amžiaus žmonėms ir senjorams.
 
Šiaurietiškas ėjimas – ne tik raumenis sutvirtinantis ir sąnarius pramankštinantis užsiėmimas, bet ir širdies darbą gerinanti mankšta. Jis ypač tinka vyresnio amžiaus žmonėms, kurie dėl sveikatos negalavimų negali bėgioti ar užsiimti kitu sportu. Ėjimas, atsispiriant lazdomis, „įdarbina“ daugiau nei 90 proc. viso kūno raumenų, tačiau neapsunkina nugaros ir sąnarių. Kiekvienas gali reguliuoti savo ėjimo tempą, dėl to nebus fizinio pervargimo. Šiaurietiško ėjimo entuziastai teigia, kad tai suteikia žvalumo, praskaidrina mintis ir pakelia nuotaiką.
 
Šis ėjimo būdas gerokai efektyvesnis už įprastą vaikščiojimą be lazdų, nes išnaudojamos ne tik kojos, bet ir rankos bei viršutinė kūno dalis.
 
Ėjimas su lazdomis, skirtingai nei bėgimas, nuima dalį krūvio, tenkančio kojų sąnariams ir nugarai, o teisingai atliekami judesiai atpalaiduoja kaklo ir pečių raumenis. Vaikščiojimas su lazdomis gerina širdies ritmą, nes daugiau įkvepiama deguonies, treniruojama širdies ir kraujagyslių sistema, gerėja aerobinė ištvermė. Be to, ši sporto šaka gerina medžiagų apykaitą – per valandą išeikvojama vidutiniškai apie 400 kalorijų, (vaikščiojant be lazdų – 280 kal/val.) bei 20-40 proc. daugiau energijos, negu paprastai einant.
 
Šių metų vasario 21 dieną į mūsų socialinės globos namus buvo atvykusi Ignalinos rajono Visuomenės sveikatos biuro specialistė Violeta Chažauskienė su kuria mūsų gyventojai bei darbuotojai ėjome į žygį su Šiaurietiškomis lazdomis. Pasisėmėme gerų emocijų, visai nesušalome, nes buvome gausus ir linksmas būrys, jautėme gryno oro naudą mums visiems, pajudinome raumenukus ir padarėme išvadą, kad sportuoti puikiai galima ir žiemą esant sniegui iki kelių, kadangi yra savotiškas terenkūras (gydomasis kurortinis dozuotas pasivaikščiojimas kalvotoje vietoje pagal nustatytą maršrutą specialiai įrengtomis trasomis).
 
Grįžę iš puikaus sporto gėrėme karštą arbatą ir aptarėme sporto naudą mūsų organizmams, buvome labai patenkinti savo fizinę ištverme ir pasiekimais.
 
Kineziterapeutė Marina Razmanavičienė
Nuotraukos Birutės Paskačienės
Nuotraukos








2018-02-22 10:14:14