Kokybės krepšelio edukacijos
Naujų galimybių mokytis įdomiai ir rezultatyviai suteikia projektas ,,KokybÄ—s krepšelis”. Tai Europos SÄ…jungos paramos lÄ—šomis finansuojamas projektas, skirtas mokinių pasiekimams gerinti. Mokyklos ieško bÅ«dų, kaip didinti pasiekimus, motyvuoti vaikus siekti daugiau, sudominti sudÄ—tingesniais gamtos bei tiksliaisiais mokslais.
Šio projekto lÄ—šomis 2a ir 1b klasÄ—s mokiniai lankÄ—si Kauno VII forte, ten dalyvavo chemijos bei biologijos edukacinÄ—se veiklose. Kauno tvirtovÄ—s VII forto laboratorija atvira visiems, norintiems geriau pažinti mus supantį pasaulį.
AtvykÄ™ į minÄ—tÄ… laboratorijÄ…, edukacinių programų dalyviai buvo aprÅ«pinti tikriems mokslininkams reikalinga apranga bei supažindinti su pagrindinÄ—mis darbo laboratorijoje taisyklÄ—mis. Padedami dviejų programos vedÄ—jų, jaunieji mokslininkai stebÄ—jo ir patys atliko įvairiausius eksperimentus. MÅ«sų mokiniai dalyvavo chemijos ir biologijos edukacijose. Chemijos edukacija vadinosi ,,Nuo rÅ«dų iki rÅ«džių”. EdukacinÄ—s programos metu mokiniai susipažino su ypaÄ svarbia medžiagų klase – metalais. Programos dalyviai sužinojo, kas yra rÅ«dos, ir aptarÄ— populiariausius metalus, jų išskirtinumÄ…, panaudojimÄ… bei išsiaiškino, kur galime jų rasti. Programos metu mokiniai atliko įvairiausius su metalais susijusius eksperimentus ir patys pasigamino sidabro ar aukso spalvos monetÄ…! Mokiniai taip pat sužinojo, kokios yra pagrindinÄ—s bendrosios metalų savybÄ—s, išmoko atskirti vienus metalus (ir jų junginius) nuo kitų, susipažino su lydiniais.
Biologijos edukacinÄ—s programos ,,FotosintezÄ—” metu jaunieji tyrÄ—jai, padedami dviejų programos vedÄ—jų, stebÄ—jo ir patys atliko biologinius bandymus bei įgijo teorinių žinių. Mokiniai susipažino tiek su kvantinÄ—s fizikos, tiek su biochemijos pradmenimis. SusipažinÄ™ su fotoefekto reiškiniu, mokiniai tyrÄ— didžiausiÄ… jo naudÄ… – fotosintezÄ—s procesÄ… arba, paprasÄiau, deguonies gamybÄ… gamtoje: išsiaiškino, kokiomis savybÄ—mis turÄ—tų pasižymÄ—ti organizmai, kad galÄ—tų gaminti deguonį, sužinojo, kokios reakcijos vyksta fotosintezÄ—s metu ir kokių sÄ…lygų reikia šiam procesui vykti. Programos metu įgytas žinias mokiniai įtvirtino atlikdami tiriamuosius darbus: stebÄ—jo, kaip vyksta ir nuo kokių sÄ…lygų priklauso fotosintezÄ—s efektyvumas, bei patys išskyrÄ— fotosintezei bÅ«tinÄ… pigmentÄ… – chlorofilÄ….
Taigi, darbas laboratorijose leidžia moksleiviams pajusti pažinimo džiaugsmÄ…, suprasti ir giliau pažvelgti į mus supantį pasaulį, išsiaiškinti vykstanÄius reiškinius. Grįžome pasijutÄ™ tikrais mokslininkais, padirbÄ—jÄ™ tikroje laboratorijoje, įgyjÄ™ naujų gebÄ—jimų bei žinių, pilni įspÅ«džių ir vilties, kad ir gimnazijoje kada nors atsiras panaši laboratorija.
Chemijos mokytoja BirutÄ— BazarienÄ—
Nuotraukos Aurelijos Jakutienės ir 2 a klasės mokinių
Zarasų rajono savivaldybė
2022-12-09 08:14:34