2023 m. gruodžio 10 d., sekmadienis

ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖ

Zarasų rajono savivaldybės administracija. Sėlių a. 22, 32110 Zarasai, tel. (8 385) 37173, el.p. [email protected]
Biudžetinė įstaiga. Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188753461.
  • Structure
  • TURIZMO INFORMACIJOS CENTRAS
  • lt kalba
  • en language
Versija neįgaliesiems
Informacija
image
Naujiena
zrs

Zarasuose startavo istorinių automobilių ir motociklų ralio dalyviai: automobilizmo klasika sužavėjo ne vien zarasiškius (papildyta)

2014 m. birželio 14 d. iš Zarasų miesto Sėlių aikštės startavo istorinių automobilių ir motociklų ralio dalyviai, kurie turėjo įveikti 133,9 kilometro ilgio maršrutą Zarasai – Stelmužė – Antazavė – Salakas – Vasaknų dvaras.
 
Susirinkę automobilių mėgėjai ir smalsuoliai neturėjo kuo nusivilti: prie starto linijos stoję 3 motociklai ir 31 automobilis vieniems buvo matytas tik televizijos ekranuose, kitiems – specializuotuose automobilistams skirtų žurnalų puslapiuose, tretiems – kažkada kasdienybėje (pvz. Sovietų sąjungoje gaminti modeliai), bet visiems jie buvo nepaprastai įdomūs ir gražūs. Pastebėta, matyt, ir tai, kad prie starto linijos nestovėjo...tik 13 numeriu pažymėtas ekipažas.
 
66 ralio dalyvius iš Vilniaus, Kauno, Elektrėnų, Marijampolės, Prienų, Radviliškio, Raseinių, Zarasų, Utenos, Kelmės ir kitų rajonų džiugino miestiečiai ir miesto svečiai, gausiai susirinkę į renginio atidarymą Sėlių aikštėje bei finiše, kurie gyvai domėjosi jų vairuojamais automobiliais.
 
Istorinių automobilių ir motociklų palydėtuves pradėjęs žurnalistas Juozas Mažeikis už pagalbą organizuojant ralį padėkojo rajono Savivaldybės merui Arvydui Steponavičiui, administracijos direktoriui Ramūnui Keršiui ir jo pavaduotojai Aušrai Lamanauskienei. Iš tiesų – rengiantis birželio 14-ąją vyksiančiam raliui šie žmonės daugiau nei mėnesį gyveno artėjančio starto ritmu. Vėliau Juozas įdomiais faktais ir istorijomis palydėjo kiekvieną dalyvaujantį ralyje ekipažą.
 
Susirinkusius sveikinęs ralio sumanytojas ir direktorius Valdas Juozas Vilūnas padėkojo miestelėnams už ekipažų palaikymą ir pakvietė tylos minute, minint Gedulo ir vilties dieną, pagerbti okupacijos, genocido ir sovietmečio represijų aukų atminimą bei pakvietė įgyvendinti tai, ką nespėjo šie žmonės.
 
,,Tikiuosi, kad ralio dalyviai ras laiko pasigrožėti ir Zarasų kraštu. Linkiu dalyviams gero oro, puikių įspūdžių, visiems pasiekti finišą ir skelbiu istorinių automobilių ir motociklų ralio pradžią“, - sakė rajono Savivaldybės meras Arvydas Steponavičius.
 
Žvilgtelėjus į ralio dalyvių sąrašus, buvo galima sudėlioti štai tokį seniausių dalyvaujančių motociklų ir automobilių trejetuką: seniausią transporto priemonę - 1952 m. pagamintą motociklą M72, vairavo Arvidas Milius. Antrasis – 1958 m. pagamintas motociklas ,,IŽ56“, kurį vairavo Kęstutis Petrikonis, o trečiasis, tarsi iš amerikiečių vesternų išvairuotas 1960-ųjų ,,Jaguar MK2“, kurio ekipažą sudarė Vytautas ir Tomas Mašanauskai. Pats ,,jauniausias“ ralio dalyvis – 1995-aisiais pagamintas Audriaus Stasiulaičio vairuojamas ,,Rover“.
 
Kiekvienas ralyje dalyvavęs motociklas ar automobilis ypač brangus jo šeimininkui gamybos ar atsiradimo pas jį istorija. Štai tik kelios iš jų.
 
Ralyje vairuotas 1972 m. pagamintas motociklas ,,Dnepr MT 9“ – tikra šeimos relikvija, atkeliavusi pas vilnietį Viktorą Jakovlevą iš žmonos senelio garažo - senolis kadais jį parsivežė iš Karelijos. Viename iš interviu Viktoras pasakojo, kad pirmoji kelionė šiuo motociklu nebuvo trumpa – juo su žmona apvažiuota Baltijos jūra per Suomiją bei Švediją ir pasiektas poliarinis ratas! Tąkart nuvažiuoti net 3500 km.
 
Seniausios ralio transporto priemonės savininkas Arvidas Milius savuoju motociklu M72 (1952 m.) nuolatos patraukia renginių žiūrovų dėmesį. Nepaprastas jis ne tik savo ,,amžiumi“, bet ir  kulkosvaidžio laikikliu ant priekabos. Tiesa, šis priedas tik muliažas, bet labai įtikinantis ir tuo Arvidas ypač didžiuojasi.
 
Lino Barščevičiaus vairuojamas legendinis ,,Volkswagen Kaefer“ (1967 m.) dažniausiai meiliai vadinamas ,,vabalu“. Pasak šaltinių jų yra pagaminta 21 529 464. Gamintas automobilis daugelyje šalių: Vokietijoje, Bosnijoje ir Hercegovinoje, Airijoje, Pietų Afrikoje, Venesueloje, Australijoje, Filipinuose ir kitur. Sakoma, kad šis ilgiausiai pasaulyje gamintas automobilis turi daugybę nepaprastų, juokingų ir tinkančių jam pravardžių: štai prancūzai jį vadina  ,,ledi vabalu“, bulgarai ,,varle“,  japonai ,,tranu“, danai ,,burbulu“, indoneziečiai ,,mažu vėžliu“, o lenkai ,,kupriumi“.
 
Jurgio ir Ritos Jarašiūnų ekipažas į starto liniją išvairavo ,,Porsche 924“ (1983 m.). Tai pirmasis šio automobilio modelis, kuriame aušinamas skysčiu variklis patalpintas priekyje. Iki tol gaminti ,,Porsche“ aušinamą oru variklį turėjo gale.
 
Ričardo ir Gintos Gluoksnių ,,Ford Capri“ (1973 m.) - ,,Ford Mustang“ alternatyva Europos rinkai.
 
Andrius ir Rasa Budrevičiai, vairuojantys 1985-ųjų ,,Fiat 126“ neabejoja: ši mašina nepamainomas geros nuotaikos šaltinis ir smalsuolių dėmesio objektas!
 
Audriaus ir Pauliaus Glėbų į starto liniją išvairuotas ,,VAZ 2108“ (1989 m.) vadintas rusiškuoju ,,Porsche“.
 
Raimundo ir Jolantos Stupurų ,,GAZ 24“ (1980 m.) – sovietinio laikotarpio partijos narių, gamyklų direktorių, saugumiečių, kolūkių pirmininkų automobilis. Jis pasirodė beveik visuose 8-9 dešimtmetį kurtuose rusų režisierių kino filmuose.
 
Pažiūrėti Zarasų Sėlių aikštėje tikrai buvo į ką, nes renginio organizatoriai pirmenybę teikė kokybei, o ne kiekybei. Ralyje dalyvavo net 4 įvairių modifikacijų „Porsche“, itin reti „Škoda S 100“ ir „Škoda 110R“, didžiausias, daugelį savo įspūdingu stotu stebinęs 7 litrų darbo tūrio V8 variklį turintis, legendinio dizainerio Bilo Mitchelo sukurtas Amerikos kelių „laivas“ „Cadillac de Ville“, „Datsun 240 Z“, „Bertone“, „Citroen 2CV6“, vokiečių automobilių gamintojų kultiniai BMW 735, „Mercedes-Benz W114 Lang 230E“, Mercedes-Benz 380 SEC Coupe“, paskutinis britų „Triumph“ markės clasic modelis „Triumph TR6“, visiškai originalus 1989 metų gamybos, nuriedėjęs vos 22 tūkstančius kilometrų „VAZ 2108“ ir kiti.  
 
Po starto dalyvaujantys ralyje motociklai ir automobiliai išvažiavo numatytu maršrutu.
 
 „Bene didžiausia šio ralio vertė, o kartu ir jūsų kūrybinės išmonės prikeliant naujam gyvenimui istorinę autotechniką įvertinimas yra tai, kad visi 33 ekipažai, startavę Zarasų miesto Sėlių aikštėje ir įveikę 133,9 kilometro maršrutą, sėkmingai pasiekė ralio finišą Vasaknose, - nugalėtojų ir prizininkų apdovanojimo ceremonijoje kalbėjo istorinių automobilių ir motociklų ralį surengusios Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ direktorius Gintautas Šlėderis. – Mes skatiname visus vairuotojus važinėti ne tik saugiai, bet ir nuolat rūpintis automobilių technine būkle. Džiugu, kad jūs akivaizdžiai įrodėte, jog net ir sena, kelių dešimtmečių kruopščiai prižiūrima technika gali saugiai ir be jokių problemų įveikti nemenkus atstumus“.     
 
Nugalėtojų ir prizininkų pagerbimo ceremonijoje ne tik kolegų, bet ir gausių žiūrovų didžiausių ovacijų susilaukė patyrusio antikvarinės technikos puoselėtojo Lino Barščevičiaus ir šįsyk jam talkinusios dukros Giedrės ekipažas. Tėvas su dukra ne tik laimėjo prestižiškiausios Oldtimer klasės varžytuves, bet ir tapo absoliučiais šio ralio nugalėtojais.
 
Linas Barščevičius - gausaus narių ir, žinoma, automobilių skaičiumi „Volkswagen Kaefer“ klubo prezidentas, todėl nenuostabu, kad jis jau į ne pirmo tokio ralio trasas išvairuoja tą patį eksportui skirtos „Deluxe“ modifikacijos 1967 m. pagamintą legendinį „vabalą“, kurio ratus suka vos 1,2 litro darbo tūrio motoras, išvystantis tik 25 kW galingumą. Tačiau preciziškai restauruotas beveik 50 metų automobilis žavi ne tik varžovus, bet ir žiūrovus. Jei ne visą automobilio autentiką atspindintis originalus jo pagrindinis dokumentas (Typenshein), kuriame ko ne valandos tikslumu užfiksuoti visi įrašai apie buvusius ir esamus automobilio šeimininkus ir kuriuo pagrįstai didžiuojasi Linas, sunku būtų patikėti, jog šiam „vabaliukui“ jau tiek metų.
 
Ralio trasomis riedėjo dar vienas labai gražus, tik 6 metais jaunesnis nei Lino, tamsiai žalias Rimanto ir Birutės Daukšų „Volkswagen Kaefer“, kuris, kaip prisipažino Birutė, džiugina ne tik juos pačius, bet ir automobilį išvydusius.
 
Antrąją vietą Oldimer klasėje užėmė pernykščiai analogiško ralio nugalėtojai, Marijampolės „Senų vežimų“ klubo nariai, antikvarinių automobilių kolekcionieriai Vytautas ir Tomas Mašanauskai, šįkart vairavę ne pergalę jiems prieš metus atnešusį 1953 metais Oksforde (Anglija) pagamintą MG TD automobilį, o tikruoju aristokratu tituluojamą 1960 m. laidos „Jaguar MK-2“, kuris tuomet buvo greitesnis net už britų sportinių automobilių pasididžiavimą „Aston Martin DB2“.
 
Prieš renginio startą ir po finišo dėmesio šiam aristokratui, kurio ratus suka 3,8 litro darbo tūrio 6 cilindrų vienoje eilėje su dviem skirstymo velenais variklis, tikrai nestigo. Juolab, kad būtent toks „Jaguar“ su tokiais varikliais 1951 ir 1953 metais laimėjo prestižines Le Mano 24 val. lenktynes.
 
Trečiąjį šios klasės nugalėtojų ir prizininkų pakylos laiptelį užėmė dar vienas šeimyninis Karolio ir Linos Raišių ekipažas, vairavęs 1971 m. gamybos MG B – tikrąjį britiškų sportinių automobilių aukso amžiaus egzempliorių su 1,8 litro 90 AG varikliu ir kurį suprojektavo italų dizaino ateljė Pininfarina.
 
Youngtimer klasėje, varžovų nuostabai, kiek sensacingai nugalėjo iš Kelmės atvykę Raimondas ir Jolanta Stupurai, vairavę vieną tik iš trijų ralyje dalyvavusių sovietinės gamybos automobilių – kažkada daugelio svajonių viršūnę GAZ 24 („Volga“). Tačiau ir šiandien ta 1980 metų gamybos „svajonių viršūnė“ atrodo lyg ralio išvakarėse nuriedėjusi nuo konvejerio, o automobilio variklis, specialistų nuomone, veikia taip gerai, kaip ką tik pagamintas niekad neveikdavo...
 
Antri liko Vaidas ir Andželika Jurkos, o 5 sek. didesnė nei antrųjų prizininkų bauda į trečiąją poziciją stumtelėjo Donatą Devenį su Dariumi Ambložiejumi. Abu šie ekipažai vairavo „Porsche 944“ automobilius. 
 
1958 metų gamybos IŽ56 prie starto linijos atvairavęs dešimčia metų nei jo dviratis jaunesnis Kęstutis Petrikonis pirmą kartą dalyvavo tokiame ralyje. Tačiau debiutantas pasirodė ne iš kelmo spirtas ir iškart užkopė ant nugalėtojų pakylos aukščiausiojo laiptelio.   
 
Antras liko raseiniškis Arvidas Milius, kuris vairavo seniausią iš visos ralyje dalyvavusios technikos – 1952 metais kariniais tikslais pagamintą motociklą M72, o trečiąją vietą su 1972 m. gamybos „Dnepr MT-9“ motociklu užėmė Viktoras Jakovlevas su savo draugu Gediminu Cibulskiu, sėdėjusiu priekaboje ir skaičiusiu kelio knygą vairuotojui.
 
Rengiant ralį Zarasų rajono keliais itin iniciatyvi buvusi rajono savivaldybė ir jos meras Arvydas Steponavičius savo taurę įteikė renginio debiutantams – įspūdingai atrodantį šešiavietį „Cadillac Fleetwood“ vairavusiems Petrui ir Reginai Čebatoriams, o „Alaus brolijos“ seniūnas Vidmantas Laurinavičius apdovanojo brolijos pripažinimo susilaukusio „Škoda 110R“ vairavusį Vitoldo ir Gildos Milių ekipažą.
  
Varžybų direktorius Valdas Juozas Vilūnas, dėkodamas visiems padėjusiems surengti antrąjį istorinių automobilių ir motociklų ralį, kurio trasos driekėsi itin vaizdingomis ežeringojo Zarasų rajono vietovėmis, vylėsi, jog pralaimėjusių ir šįkart nebuvo.
 
„Laimėjo ne tik išsivežę pagrindines taures ar kitus prizus, bet ir dalyvių atminimo diplomus, - sakė V.J. Vilūnas. – Drauge smagiai praleistas laisvadienis, draugiškos varžytuvės, istorinės technikos atnaujinimo patirtis, perimta iš kolegų, pagaliau daugeliui pirma tokia turininga pažintis su šiuo išskirtine gamta ir svetingais žmonėmis garsėjančiu rajonu, - tai irgi didelis atradimo džiaugsmas“.
 
Nestigo aistruolių ir prie kelių, kuriais driekėsi ralio trasos, o visus ko gero pranoko Antalieptės seniūno Arvido Sauliaus pastangomis ralio pertraukėlė šiame miestelyje virtusi tikra vietos moterų pagal jų ypatingą receptą kepamų blynų ragavimo švente.
 
Ralio dalyviai gėrėjosi vienu iš seniausių Europoje, apie 1,5 tūkstančio metų turinčiu Stelmužės ąžuolu, ragavo šviežią medų su sūriu, grožėjosi Lietuvos architektūros paminklu – akmenine Salako bažnyčia ir paaukojo jos remontui.
 
Salake istorinių automobilių ir motociklų ralio kavalkadą pasivijo ir lydėjo iki finišo rajone viešinti penkiolikos Rusijos žurnalistų grupė, kurią itin sudomino šis renginys ir kurį savo ekranuose pamatys ir daugelio šios šalies sričių žiūrovai.    
 
Nuotraukos Algimanto Brazaičio, Vitalijaus Ščerbakovo ir Ramūno Keršio.
 
Zarasų rajono savivaldybės ir ralio spaudos centro – Viešųjų ryšių agentūros „Visus Bonus“ informacija

Zarasų rajono savivaldybė 2014-06-15 14:59:48
MERĖ
Renginių organizatoriams
image
Zarasų rajono savivaldybės atsinaujinančių išteklių energijos naudojimo plėtros veiksmų planas iki 2030 m.
image
Komunalinės atliekos
image
Elektroninės paslaugos
image
epaslaugos
Verta dėmesio
image
 
 
 
Emocinė pagalba
 
veiklos ataskaitos
 
Informacija žiniasklaidai
 
Radiacinė sauga
  
Projektai
 
 
Apklausa
 
Korupcijai ne
 
Zarasų būstas
 
Šildymas
 
Teise
 
Tvarkau Zarasus
 
Atranka
 
Valstybinė kalba
 
FB
 
112 

 

Teisinė pagalba

Apklausa
image
  • Ar jums pakanka informacijos apie Zarasų rajono savivaldybės veiklą?